Sanyu, hors champ

Édition trilingue
Gabriel Bauret, Anna Cabrera & Ángel Albarrán et Jacques Aumont, 2024
Relié

Publisher: Still.

ISBN: 978-2-9584687-3-6

Dimensions: 17 x 24 cm

Pages: 96
€29

Les expérimentations techniques de l’entre-deux-guerres influencent le champ artistique. La camera telle que l’utilise Man Ray en studio ou Jacques-Henri Lartigue en extérieur, entre autres exemples, bouleversent le système de la représentation. Sanyu (1895-1966), dans sa pratique du dessin, bouscule lui aussi l’académisme de l’époque, disposant ses modèles « à la marge » parfois. 

Les textes de spécialistes de l’image photographique et cinématographique, Jacques Aumont, Albarran-Cabrera et Gabriel Bauret, proposent une lecture moderne et transversale des dessins de Sanyu. 

 

Technical experimentation undertaken between the world wars influenced the artistic field. The camera, as used by Man Ray in the studio and by Jacques-Henri Lartigue outside, among other examples, overturned the system of representation. In his drawing practice, Sanyu (1895-1966) also overturned the academism of his era, through his use of sometimes “marginal” models. 

These texts by specialists in photographic and cinematographic images–Jacques Aumont, Albarran-Cabrera and Gabriel Bauret–offer a modern and transversal reading of Sanyu’s drawings.

 

좃늴댕濫裂쇌돨세減茄駱뚤論減쥴堵끓죄緞捲。참·잉瞳묏鱗杆宅錤옹·뷕적·윗뒝목된훙瞳탠君끝賈痰돨亮宮샙뒹림죄論減깊君竟溝。끽圖(1895-1966)瞳삥뺌茄숟櫓冷뚤뎠珂돨欺牘寮屢瓊놔죄鯨濫,唐珂儉궝苟돨친景쐤빎뇰섟뺌충“긋鍍”。

緞宅든緞暠獗淚소錤옹·걔촁、각랑것읊-엥꼈잉윗鹿섟속꼈쟁간랑·괴잉景累畇돨匡覽뚤끽圖돨삥뺌鱗틔쏵契죄욜欺옰돨君덜썩뗍。